fredag 17. april 2015

DT-Cornelia inspirerer med LID

En go och glad gutt som just badat i en kall, kall sjö. Och här byter han om på stranden medan jag var framme med kameran i högsta hugg. Jag har använt ett par färdiga PL-kort och gjort några själv. Det är så bra med lommescrapping, för man får verkligen användning för alla möjliga restbitar av gamla papper.

Längst upp här är ett av de färdiga korten. På det har jag använt en stämpel med texten ”Mamma, världens bästa” och sedan textat resten för hand.
Fotomattorna på bilderna i rutan under har fått ett par skåror i hörnen och sedan har jag stuckit in bilderna där i. Mycket enkelt sätt att skapa en lite mer intressant effekt!

Rubriken har jag stansat ut med ett QK-alfabet (Katie Classic) och placerat längst ner till höger på sidan. Hjärtana och pilarna är också de utstansade, men med en die från Lil’ Inker Designs, som finns att köpa hos Hjerteboden.
Så mycket mera pynt tycker jag inte behövs, här är fotona i fokus och allt är platt och får gott plats i lommene!

CorneliaE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar