mandag 15. juli 2013

Inspirasjon :♥ Lommebok ♥

I dag skal jeg vise hvordan jeg lager lommebok-kort. 
Inspirasjonen har jeg fått av Audhild.
Det er sommer, men ute er det 13 grader og det øser ned.
Herlig scrappe-vær.
♥♥♥
Du kan bruke det meste av papir til å lage lommebok.
 Du kan lage to lommebøker av ett Bazzil- kartong og ett mønsterark. 
Men jeg liker å bruke panel under mønsterarket, så da må jeg bruke en ekstra kartong.
 Jeg har brukt ark fra Maja design.
Utstyr til 4 lommebøker:
2 mønsterark fra Maja Design
Symaskin
♥♥♥
Målene til en lommebok :
25 cm*15
Så bruker jeg Scor-Pal til å markere 9 cm og 18 cm.
Panel av kartong: 14,5 cm* 8,5 cm (2 stk pr.lommebok)
                      14,5 * 6,5 cm (1 stk pr.lommebok)
Panel av mønsterark: 14 cm*8 cm
              13,5 cm * 6 cm
Jeg setter sammen panelene og syr rundt.
♥♥♥
Etter du har kuttet opp panelene har du noen lange biter med kartong igjen.
 De skal vi bruke til å lage en "hempe" til å lukke lommeboka med.
Kartong: Mono Blue/green Hazel
og Mono green Pear
Kartong: Mono Violet Rosebud og
Vanilla
I det ene panelet så lager jeg et "hakk" med QK hjørne.
 Du kan bruke ulike dieser til dette.
Inni lommeboka må du lage et trekkspill.
Til dette bruker jeg akvarellpapir  ca 200gr.
Målene er: 10 cm* 8 cm (du trenger 2 stk pr.lommebok)
Jeg bruker Scor-Pal til å lage brettene.
Slik blir de da:
Deretter bruker jeg limpistol til å feste de på hver side i lommeboka.
Her er bitene som er igjen etter panelene. De setter jeg sammen og syr rundt.
Deretter fester jeg den rundt lommeboka slik at de treffer ned i hakket :
Jeg lager en liten tag til å ha inni lommeboka.
Så pynter jeg med perler og roser.
Et lite tips til slutt : det kan være lurt å bruke limpistol i hjørnene på panelene
 slik at de ikke glipper opp.
Du finner alt utstyret du trenger i Hjerteboden
Lykke til.
♥♥♥
Du finner dette innlegget i bloggen min også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar