mandag 29. april 2013

Tutorial: Maskering

I dag har jeg tenkt å vise dere hvordan en kan maskere/sette sammen flere stempler.

 Du trenger:
To eller flere stempler. Jeg har brukt Tilda with love potion og Venice
Saks
Post-it lapp
Først stempler du hovedmotivet på akvarellarket. 
Deretter stempler du det samme motiver på en post-it lapp.
 Stemple motivet så langt ute på post-it lappen at du har litt lim på undersiden av motivet.
Klipp deretter ut motivet på post-it lappen. 
Du må være nøyaktig når du klipper.
Lim motivet på post-it lappen over motivet som du har stemplet på akvarellarket.
Stemple bakgrunnstempelet over motivet.
Fjern post-it lappen. Motivene er nå maskert sammen.
Da er det bare å sette igang å male.
 Noen av dere har kanskje lagt merke til at hjertene over glasset mangler på motivet jeg har malt. 
Det første motivet jeg maskerte ble sporløst borte i en ryddeaksjon på hobbyrommet.
Når jeg maskerte motivet på nytt valgte jeg å klippe bort hjertene fordi det da var lettere å male.
Sånn ble det ferdige kortet mitt. 
Motivet er malt med distress ink.
De fine mønsterarkene er fra Maja Design sin nyeste kolleksjon.
Jeg har også pyntet med Magnolia DooHickeys.
Det meste av det jeg har brukt på kortet finner du i Hjerteboden.
Ta turen innom Hjerteboden
Der finner du mange ulike motiver som kan brukes til maskering

2 kommentarer:

  1. Nydelig kort og flott Tutorial. Tusen takk skal du ha for at du deler med oss ;-)

    SvarSlett
  2. Så nydelig dette var Audhild ♥
    Så utrolig vakkert sammensatt da gitt! Tusen takk for at du deler med oss :)
    Stor klem fra Jill

    SvarSlett