fredag 19. juni 2015

Gatefold-kort med Maja Design

To bursdager og en bryllupsdag i ett og samme kort, hvordan skulle nå det gå til??

Det var vel omtrent det jeg tenkte når jeg fikk bestilling på et kort hvor et par feiret både 50-års dag 60-års dag og sølvbryllupsdag samtidig. Løsningen ble et ganske enkelt gatefold-kort.

Jeg brukte Maja Designs Vintage Autumn Basics kolleksjon og laget en rosa og en blå side, satt sammen med et nøytralt belte med stempel fra Staz og helt enkle roser til dekor.

På beltet har jeg festet Glue Dots Hook 'n Loop, altså borrelås lukking, så det kan åpnes uten å tre beltet på kortet.
Uten beltet på ser det ganske stusselig ut, så jeg festet et par metallhjørner fra Kort & Godt i hjørnene.

Inni har jeg også brukt nøytrale farger i brunt og vanilla. Ingen annen dekor enn en liten urskive fra Prima og en produktlinje fra et av arkene i Vintage Autumn Basics kolleksjonen. Jeg tenkte at i en alder av 50 og 60 år, hvorav 25 av dem sammen, så må det da være en god del minner for dem begge.

Baksiden er helt enkel med et matchende brunt ark (det ser grønt ut på min skjerm, men det er brunt altså! *S* ) fra samme kolleksjon. Ett av mine personlige stempler har jeg stemplet rett på beltet.
Nokså enkelt, men forhåpentligvis en grei løsning på bestillingen.

Ha en kreativ helg!!

1 kommentar: