onsdag 15. januar 2014

Produktinformasjon fra Hjerteboden


Heisann!
Hver uke kommer vi til å informere litt om ulike produkt som Hjerteboden fører.
Det er alt ifra produktfakta til egne erfaringer med produktet.
Her kommer vår første produktinfo-post.


Aller først har Janne tatt et nærmere blikk på to av diesene du kan få kjøpt i Hjerteboden:

Dies fra Tim Holtz og Magnolia
Dies i ulike varianter bruker jeg alltid på kortene mine. Jeg har valgt ut to dies som jeg vil vise dere.

Først fra Tim Holtz : Distressed Doily
Dette er en kant-dies som er veldig fin å bruke hvis du vil oppnå lag-på-lag-effekten. Den passer i flere type maskiner som; Big Shot, Sizzix og Cuttlebug. Jeg har Cuttlebug og den fungerer utmerket til alle Tim Holtz sine dies.Jeg bruker kun B-platen når jeg bruker tykke dies som Tim Holtz sine. Da legger jeg utstyret i denne rekkefølgen; Dies (nederst), kartong og 2 stk B-plater. Denne diesen  kan erstatte runde servietter, men du kan også bruke både serviett og diesen samtidig på kortet. Når jeg trykker den ut bruker jeg veldig ofte Bazzill Vanilla og så sverter jeg den rundt kantene med Distress Ink pad; Pumice stone. Da vil den se litt slitt ut.
Pris: 179,-



Magnolia DooHickey's: Castle
Slottet til Magnolia er et "must" i kortlaging bransjen. Den passer til alle typer kort, baby/dåp/, bursdagskort til liten og stor og til en diva selvfølgelig. Når du stanser ut slottet, kommer det i 3 deler. Du har den lille vimpelen, tårnet/spiret og selve borgen. Platene du bruker i Cuttlebugen er (i denne rekkefølgen) A,C og B. Mellom plate C og B legger du kartongen og diesen. Når du skal bruke slottet på kortet kan det være lurt å stans det ut i mønsterark, det vil gi en god effekt, samtidig som slottet vil gli mer inn i bakgrunnen. På kortet jeg skal vise har jeg igjen brukt Bazzill Vanilla og svertet kantene. Jeg brukte limpistol tiil å feste tårnet/spiret på borgen (vimpelen har jeg ikke brukt). Jeg har ført på en god del glitterlim på spiret. Resten av borgen har jeg malt med Tattered Angles Glimmer ; Twinkle Toes. Du får en svak effekt av glitter på papiret.
Pris: 199,-


 Her er et kort som jeg har brukt både Castle og Distressed Doily ♥

Bente har sett nærmere på svampen hun sverter med:


Ink Aplicator og blending foams

Jeg er ivrig bruker av Ink Aplicatoren til Tim Holtz samt putene som hører til. Jeg roter ofte bort putene siden jeg ikke hadde et system for oppbevaring av dem. Jeg synes det er litt voldsomt å ha en ink aplicator for hver distress ink pads jeg har.
Jeg kom over en smart løsning på dette for en stund siden, jeg husker dessverre ikke hvor eller hvem som eventuelt kan ha "funnet" på det, men jeg vil gjerne dele det med dere så jeg har laget en liten videosnutt som hvordan jeg nå lagrer mine distress ink skum puter.          




Ink Aplicatoren koster kr. 49, og det medfølger 2 stk skumputer. Refillpakken med skumputer koster også kr. 49,- og den inneholder 10 stk skumputer.

Om det er enkelte produkt du ønsker mer info om så tester vi de gjerne ut for deg
og skriver om dem her. Send oss da en epost på hjerteboden@hotmail.com.
Ønsker du selv å skrive en omtale på noen av våre produkt, er du hjertelig velkommen til det.
Send oss da en epost til samme adresse som over, merket med "Produktinfo". Så blir den kanskje tatt med i en av våre ukentlige poster.

1 kommentar:

  1. SÅ bra ! Her blir det spennende fremover...
    Har igrunnen gått bort fra svampene og sverter direkte med inkputene. Kan gjøre det for de er gamle og litt tørre.
    Ellers bra tips til dies. TH sitt her har jeg. Elsker alle hans on the edge dies også...!
    Klem fra Anne-Eddie :)

    SvarSlett